UWAGA! Informujemy, iż Infolinia Geis PL w dniu 3 grudnia br. w godzinach 10:45-15:30 będzie nieczynna. Czasowe wyłączenie spowodowane będzie przerwą techniczną. Za utrudnienia przepraszamy, Centrum Obsługi Klienta.

OUTSOURCING USŁUG TRANSPORTOWYCH

Podczas gdy, niektóre firmy obecnie standardowo korzystają z zalet outsourcingu usług transportowych, inne zapewniają wszystko własnymi środkami. W Geis pozytywnie oceniamy rozwój w zakresie outsourcingu usług transportowych.

Wiele osób posiadających w firmach autorytet decyzyjny zrozumiało już, że warto poświęcić się swojej tematyce i pozostawić rozwiązanie usług transportowych (lub logistycznych) ekspertom. Osoby te potrafią wykorzystać synergie w transporcie towarów całego portfela swoich klientów i oferują przede wszystkim ciekawe rozwiązania transportowe ze względu na rodzaj i ilość towarów. Jest to na przykład połączenie transportu systemowego, transportu całopojazdowego lub załadunku i cross-dockingu.
Rezultatem jest optymalny czas wysyłki, czas dostawy i wreszcie redukcja kosztów. Zaletą może być również połączenie z innymi usługami logistycznymi oferowanymi przez operatorów, takimi jak magazynowanie, dostawa materiałów opakowaniowych, wymienne opakowania transportowe i zarządzanie ich księgowością.
 

W jakim kierunku zmierza rynek outsourcingu transportu?

  • Rynek zmierza w kierunku jeszcze większego zaangażowania firm transportowych i odejścia od wewnętrznych rozwiązań wewnątrz firm.

Jakie trendy widzisz w tej dziedzinie?

  • Widzimy trendy po stronie nowych usług w zakresie dostarczania oraz coraz lepszej i szybszej automatycznej komunikacji z odpowiednio dobranym rozwiązaniem informatycznym. Minimalizujemy ilość dokumentów papierowych. Staramy się, aby komunikacja odbywała się za pośrednictwem dokumentów elektronicznych, w tym potwierdzenia odbioru i dowodu dostawy. Dzięki przekazywaniu informacji o wszystkich przesyłkach w czasie rzeczywistym, nasi klienci korzystający z systemu transportowego mają stały podgląd swojego towaru.

Jakie są główne zalety outsourcingu usług transportowych?

  • Dla naszego klienta jest to przede wszystkim „beztroska”. Flota pojazdów, zasoby ludzkie, wahania sezonowe, zgłoszenia celne - możemy popo prostu pokryć wszystkie powiązane usługi w przeciwieństwie do firm, które zajmują się transportem wewnętrznie. Rozwiązanie wewnętrzne może być odpowiednie, jeśli firma posiada własną i funkcjonalną flotę oraz wystarczającą liczbę pracowników, ale mimo to jest bardziej odpowiednie jako uzupełnienie outsourcingu, zwłaszcza w powtarzających się lokalizacjach, transporcie wewnętrznym itp.

Dla jakich firm produkcyjnych i handlowych odpowiedni jest outsourcing usług transportowych?

  • Praktycznie dla wszystkich, którzy handlują artykułami nieżywnościowymi. W przypadku produktów spożywczych jest to również częściowo odpowiednie, ale np. przy produkcji słodyczy trudno będzie znaleźć partnera do outsourcingu transportu, ponieważ oprócz konieczności chłodzenia, konieczna jest bardzo ostrożna obsługa i ze względów higienicznych transport ten nie może być łączony z innymi.

Kiedy outsourcing się opłaca?

  • Outsourcing prawie zawsze się opłaca, ale bardzo często zdarza się, że firmy żądające outsourcingu nie są niestety w stanie prawidłowo oszacować kosztów, jakie faktycznie muszą ponieść na transport wewnętrzny.

Jak ewoluują ceny tych usług i czego można się spodziewać w tym kierunku w 2020 roku?

  • Ceny wzrosły w ubiegłym roku i można spodziewać się podobnego zjawiska także do końca 2020 r.

Galeria

Więcej aktualności

Wszystkie aktualności

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć na stronie Polityka plików cookie
Zamknij