OUTSOURCING USŁUG TRANSPORTOWYCH
Podczas gdy, niektóre firmy obecnie standardowo korzystają z zalet outsourcingu usług transportowych, inne zapewniają wszystko własnymi środkami. W Geis pozytywnie oceniamy rozwój w zakresie outsourcingu usług transportowych.
W jakim kierunku zmierza rynek outsourcingu transportu?
- Rynek zmierza w kierunku jeszcze większego zaangażowania firm transportowych i odejścia od wewnętrznych rozwiązań wewnątrz firm.
Jakie trendy widzisz w tej dziedzinie?
- Widzimy trendy po stronie nowych usług w zakresie dostarczania oraz coraz lepszej i szybszej automatycznej komunikacji z odpowiednio dobranym rozwiązaniem informatycznym. Minimalizujemy ilość dokumentów papierowych. Staramy się, aby komunikacja odbywała się za pośrednictwem dokumentów elektronicznych, w tym potwierdzenia odbioru i dowodu dostawy. Dzięki przekazywaniu informacji o wszystkich przesyłkach w czasie rzeczywistym, nasi klienci korzystający z systemu transportowego mają stały podgląd swojego towaru.
Jakie są główne zalety outsourcingu usług transportowych?
- Dla naszego klienta jest to przede wszystkim „beztroska”. Flota pojazdów, zasoby ludzkie, wahania sezonowe, zgłoszenia celne - możemy popo prostu pokryć wszystkie powiązane usługi w przeciwieństwie do firm, które zajmują się transportem wewnętrznie. Rozwiązanie wewnętrzne może być odpowiednie, jeśli firma posiada własną i funkcjonalną flotę oraz wystarczającą liczbę pracowników, ale mimo to jest bardziej odpowiednie jako uzupełnienie outsourcingu, zwłaszcza w powtarzających się lokalizacjach, transporcie wewnętrznym itp.
Dla jakich firm produkcyjnych i handlowych odpowiedni jest outsourcing usług transportowych?
- Praktycznie dla wszystkich, którzy handlują artykułami nieżywnościowymi. W przypadku produktów spożywczych jest to również częściowo odpowiednie, ale np. przy produkcji słodyczy trudno będzie znaleźć partnera do outsourcingu transportu, ponieważ oprócz konieczności chłodzenia, konieczna jest bardzo ostrożna obsługa i ze względów higienicznych transport ten nie może być łączony z innymi.
Kiedy outsourcing się opłaca?
- Outsourcing prawie zawsze się opłaca, ale bardzo często zdarza się, że firmy żądające outsourcingu nie są niestety w stanie prawidłowo oszacować kosztów, jakie faktycznie muszą ponieść na transport wewnętrzny.
Jak ewoluują ceny tych usług i czego można się spodziewać w tym kierunku w 2020 roku?
- Ceny wzrosły w ubiegłym roku i można spodziewać się podobnego zjawiska także do końca 2020 r.
Galeria
Więcej aktualności
-
5 korzyści współpracy z dostawcą logistycznym
Jakie firmy logistyczne mogą elastycznie reagowac na zmieniające się wymagania rynku i specjalne potrzeby klientów? Przede wszystkim te, które moga pochwalić się dużym doświadczeniem na rynku i które dysponują…
-
Mówimy „TAK!” kobietom w logistyce!
Choć mogłoby się wydawać, że logistyka to dziedzina wyłącznie męska, to z całą pewnością tak nie jest. Bardzo cieszy więc trend, że coraz więcej kobiet pojawia się w branży TSL.
-
Edukacja i biznes coraz bliżej siebie
Współczesny rynek pracy podlega licznym przemianom, które niewątpliwie stanowią wyzwanie dla firm z branży TSL zmuszonych do poszukiwania źródeł swojej przewagi konkurencyjnej przede wszystkim w dobrze wykształconej,…