Korzystanie z napędów alternatywnych

Alternatywne napędy mogą przyczynić się do ochrony klimatu, ale najpierw muszą zostać sprawdzone w praktyce. Obecnie testujemy kilka wariantów napędu, które mogą zmniejszyć emisję CO2.

W pełni elektryczny, cichy i lokalnie bezemisyjny samochód ciężarowy eTruck jest obecnie eksploatowany w zakładzie w Gochsheim. MAN eTGM 26.360 przewozi towary między naszym centrum
logistycznym, a fabryką Fresenius w Schweinfurcie. „Jest jednak za wcześnie, aby komentować zasięg i zachowanie akumulatorów podczas ładowania” – mówi Christian Hackl, który kieruje centralnym zarządzaniem flotą.

Swoją przydatność do codziennego użytku już udowodnił w pełni elektryczny transporter z nadwoziem wymiennym firmy Terberg, który w kwietniu został przetestowany przez fabrykę Naila. „Nie było żadnych różnic w działaniu w porównaniu z modelem z silnikiem Diesla”, mówi Christian Hackl. „Ale e-wariant jest znacznie cichszy i, co najważniejsze, może zaoszczędzić około 450 ton ekwiwalentu CO2 rocznie. Kontrastuje to z dodatkowymi kosztami, które są dwa i pół razy wyższe, łącznie ze stacją ładującą.”

Od grudnia pięć niskoemisyjnych ciągników na skroplony biometan (bio-LNG) będzie pracowało na stałe dla naszego działu motoryzacyjnego. Obiecują około 80% oszczędności w emisji CO2. W połączeniu z długimi naczepami, które oferują o 10% więcej ładunku, przy prawie takim samym zużyciu paliwa, redukcja będzie jeszcze większa.

Według Christiana Hackla ogniwa paliwowe to technologia przyszłości dla międzyregionalnego transportu towarowego. „Niestety, ich seryjnej produkcji trudno się spodziewać przed 2030 r.” – mówi. „Niedługo jednak ruszą projekty pilotażowe, w których weźmiemy udział.”

 

Galeria

Więcej aktualności

Wszystkie aktualności