NOWE TECHNOLOGIE DLA UŻYWANYCH CZĘŚCI

Kontrola, sortowanie, przechowywanie - w imieniu Encory GmbH, spółki joint venture pomiędzy holdingami BMW i ALBA, przetworzyliśmy już ponad 1,2 miliona części samochodowych. W związku z tym, że rynek dynamicznie się rozwija, stawiamy na innowacje takie jak aplikacje na smartfony i rękawiczki z wbudowanymi skanerami.

©Encory GmbHEncory to specjalista w zakresie regeneracji, obróbki i marketingu części samochodowych. Projekt rozpoczęliśmy dwa lata temu w naszym centrum logistycznym w Ratyzbonie na powierzchni 12 000 m² . Przyjeżdżają tu części samochodowe z salonów samochodowych, oddziałów i dealerów. „Początkowo obsługiwaliśmy tylko Niemcy, potem dołączyła większa część Europy, a teraz otrzymujemy już części z całego świata” - mówi Timo Stephan, dyrektor ds. Logistyki kontraktowej w branży motoryzacyjnej. „Dzięki koronawirusowi nasze wolumeny tylko nieznacznie spadły. Byliśmy w stanie zapewnić działanie przez cały czas lockdownu i bez większych ograniczeń spełniać wymagania klientów”.

ZRÓWNOWAŻONA OBSŁUGA

Jednym z najważniejszych zadań naszych pracowników jest kontrola i ocena części samochodowych bezpośrednio po ich przejęciu z magazynu. Nasi pracownicy decydują, zgodnie z dokładnymi specyfikacjami firmy Encory, co dzieje się z każdą sztuką. W przypadku nowych towarów, które stanowią około połowy wszystkich dostaw, sprawdzamy, czy istnieje możliwość ich ponownego magazynowania, i w razie potrzeby przepakowywania i przekazywania do centrów części zamiennych. Pozostałe części, których nie można już użyć, są poddawane recyklingowi lub utylizowane w sposób ekologiczny.

„Rynek jest bardzo dynamiczny” - wyjaśnia Timo Stephan. „Ważne jest dla nas szybkie i łatwe wdrażanie nowych wymagań procesowych.” Dzięki naszemu statusowi AEO byliśmy w stanie przejąć odprawę celną w krótkim czasie. Wprowadziliśmy również sortowanie dźwigowe. W ten sposób sortujemy silniki i skrzynie biegów oraz usuwamy resztki oleju.

HIGH-TECH W AKCJI

W coraz większym stopniu stawiamy również na innowacyjne technologie. Przykładowo korzystamy z aplikacji na smartfony, za pomocą której przechowujemy zdjęcia w systemie, gdy tylko otrzymamy towar. Każda procedura reklamacyjna jest w 100% pozbawiona papieru. Wspólnie z firmą Encory opracowaliśmy kokpity internetowe do zarządzania operacyjnego i mapowania kluczowych wskaźników. Rękawice z wbudowanymi skanerami w połączeniu z inteligentnymi urządzeniami zapewniają wysoką produktywność i niezawodność procesu. 

„Geis jest dla nas cennym partnerem. Odczuwamy to nie tylko w naszej codziennej współpracy, ale także w obszarze ciągłego doskonalenia i rozwijania wspólnych innowacyjnych rozwiązań.” Gregor Eggl, CEO Encory.

Galeria

Więcej aktualności

Wszystkie aktualności

Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć na stronie Polityka plików cookie
Zamknij